صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
ورود به سیستم
يکشنبه ٠٢ مهر ١٣٩٦  -  
دفتر  آمار  و فناوری  اطلاعات
صفحه اصليدرباره ماخدمات الکترونیکیخدمات پورتالارتباط با ما
بازديد اين صفحه :  11884
بازديد امروز :  183
کل بازديد سایت :  9808341
بازديدکنندگان آنلاین :  12
زمان بارگزاری : 0.21 ثانیه
»  معرفی سیناسا
 
نظـام اطلاعاتی مناسب می تواند شـواهد لازم را برای تصمیم گیری و عملکرد مدیریت سازمان فراهم آورد
 
 
سیناسا مخفف "سامانه یکپارچه نظام جامع آمار و اطلاعات سلامت ایران " می باشد

سامانه اتوماسیون آماری، اطلاعات را از سطوح مختلف وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی (واحدها و ادارات) جمع آوري و بانک متمرکز و یکپارچه آمار و اطلاعات سازمان را ایجاد کرده، گزارشات متنوع مدیریتی را تولید و در اختیار مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان، جهت بهره برداري قرار می دهد . مدیران ارشد سازمان در هر زمان و مکان به گزارشات مورد نظر خود در قالب جداول و نمودارهاي گرافیکی دسترسی دارند و با توجه به آمارهای ثبت شده می توانند تصمیمات مناسب گرفته وسیاست گذاری های متناسب را اعمال نمایند.

 

ماموریت :

دسترسي سريع و آسان به آمار و اطلاعات با کيفيت جهت تصميم سازي ، برنامه ريزي و سياستگذاري از طريق :

ايجاد نظام جامع يکپارچه آمار و اطلاعات سلامت ایران

اهداف و سیاست ها :

  • دسترسي سريع و آسان به آمار و اطلاعات در جهت تصميم گیري، برنامه ريزي و سياست‌گذاري.
  • ادغام سيستم هاي مرتبط با يکديگر و حذف سيستم هاي موازی .
  • ایجاد فضایی چند بُعدی در ارایه گزارش‌های مدیریتی و امکان تهیه گزارش‌های تحلیلی.
  • بهینه‌سازی فرایند تولید، پردازش و اطلاع‌رسانی جامع، صحیح و بهنگام با تاکید بر فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات.
  • سیستمی تحت وب که سبب کاهش فاصله زمان توليد تا انتشار آمار و اطلاعات خواهد شد.
  • کاهش هزینه های جمع آوری و پردازش اطلاعات.
  •  بالا رفتن دقت و درستی آمار و اطلاعات.
  • جلوگیری از احتمال خطا و اشکال در فرایند تولید آمار به روش سنتی و دستی.

اقدامات در حال اجرا :

  • طراحی و تدوین شناسنامه اقلام نیازهای فوق الذکر به همراه تعاریف و مفاهیم اوليه.
  • طراحی و پیاده سازی اقلام دارای اولویت در اتوماسیون آماریورود اطلاعات در سامانه سیناسا از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور.
  • نظارت بر کنترل ورود اطلاعات و رفع اشکالات احتمالی.
  • ارائه فیدبک ها و گزارشات آماری به سطوح واحدهای ستادی و دانشگاهی .
  • تهیه خروجی از اطلاعات در قالب شاخص ها ، جداول ، نمودارهای مورد نیاز.
  • تهیه فرم های جمع آوری اطلاعات به همراه تعيين رابطين و سطوح دسترسی.
  • برگزاری جلسات کارشناسی با رابطان آماری و کاربران ارئه دهنده خدمات.
  • پیگیری و ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز درخواست کننده گان اطلاعات.
  • بروز رسانی اطلاعات پایه زمانی و مکانی ( تقسیمات کشوری.
  • تهیه بخشنامه ، گزارشات و مطالب آموزشی کاربران سیستم.
  •  

سرویس‌ها و سامانه‌ها